România și Ungaria se vor uni la nivel de autostradă în mod oficial începând cu 4 septembrie, printr-un nou punct de frontieră.
Astfel, cei care vor să intre în Ungaria prin punctul rutier menționat pot circula pe tronsonul de Biharia – Borș care face parte din Autostrada Transilvania.
Executivul a adoptat o Hotărâre de Guvern prin care se deschide punctul punctul internaţional de trecere a frontierei de stat româno-ungare Borş II (România) – Nagykereki (Ungaria) pentru transportul de persoane și de mărfuri.
De asemenea, ministrul Marcel Vela a avut o discuție în dimineața zilei de luni cu omologul său ungar, Sandor Pinter, despre restricțiile de circulație pentru cetățenii străini impuse de autoritățile ungare, începând cu 1 septembrie 2020.
Astfel, Ungaria a mai pus în funcțiune încă 4 puncte de trecere în plus, la cererea României, pe lângă celelalte 8 anunțate inițial.
PETEA – CSENGERSIMA, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)
URZICENI – VÁLLAJ, destinat traficului internaţional de persoane (tranzit)
VALEA LUI MIHAI – NYÍRÁBRÁNY, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)
BORŞ – ÁRTÁND, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)
VĂRŞAND – GYULA, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)
TURNU – BATONYA, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)
NĂDLAC – NAGYLAK, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit)
NĂDLAC 2 (autostradă) – CSANÁDPALOTA, destinat traficului internaţional de persoane şi marfă (tranzit).
CENAD – KISZOMBOR – destinat inclusiv tranzitului lucrătorilor transfrontalieri
CURTICI – LOKOSHAZA (feroviar)
SĂCUENI – LETAVERTES – destinat tuturor tipurilor de trafic
SALONTA – MEHKERE – destinat inclusiv tranzitului lucrătorilor transfrontalieri.
Vestea bună pentru șoferi este că pe 4 septembrie se va deschide „primul tronson de autostradă din 2020, lotul Biharia – Borș cu vama Borș 2, pe Autostrada Transilvania”.
Acesta fusese recepționat pe 30 iulie, însă nu a putut fi deschis deoarece nu erau finalizate lucrările pe pe Autostrada M4 din Ungaria, cu o lungime de 26 km, pentru asigurarea legăturii pe autostradă și iar amenajarea celui de-al doilea punct de trecere a frontierei dintre România și Ungaria nu era încă terminată.